جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۸۷۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
انتشار مجدد نگاه پنجشنبه و روزنامه خبر

اولین موزه بین‌المللی مطبوعات جهان راه اندازی می‌شود

موزه جهانی مطبوعات به عنوان اولین و بزرگترین موزه بین المللی مطبوعات در شیراز راه اندازی می شود.
به گزارش شهر، حسین واحدی پور، مدیر مسئول روزنامه خبر جنوب در سفر اعضای انجمن خبرنگاران حوزه رسانه به شیراز و بازدید از مجموعه روزنامه خبر جنوب گفت: موزه جهانی مطبوعات به عنوان اولین و بزرگترین موزه بین المللی مطبوعات در شیراز راه اندازی می شود.

او ضمن تشریح بخشهای مختلف این موزه گفت: این موزه در یکی از طبقات ساختمان روزنامه خبرجنوب در مساحتی بالغ بر 450 متر مربع ایجاد شده و اصلی ترین بخش بازدید از این موزه؛ از طریق سایت اینترنتی موزه خواهد بود.

به گفته او، این موزه با تقسیم بندی 5 گانه قاره های جهان، سعی کرده است کاملترین مرجع معرفی روزنامه های کشورهای مختلف جهان باشد.

در بخشهایی از این موزه، همچنین تمامی روزنامه ها و نشریات کاغذی استانهای مختلف ایران قرار دارد.

واحدی پور همچنین با اشاره به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی برای این موزه گفت: به زودی تورهای مطبوعاتی برای اقشار مختلفی مانند دانشجویان علوم ارتباطات، استادان دانشگاه و فعالان رسانه ای و سایر مشاغل راه اندازی می شود تا مردم با روند مختلف چاپ و انتشار روزنامه در کشور آشنا شوند.

او درباره جزئیات برگزاری تور چاپ روزنامه به خبرآنلاین گفت: در این تورها، گردشگران ابتدا از ساختمان 9 طبقه روزنامه خبرجنوب بازدید می کنند و در بخشهای مختلف این روزنامه، با روند تولید محتوا و خبر، صفحه بندی و گرافیک مطبوعاتی و همچنین موزه بین المللی مطبوعات جهان و نشریات کشور ما آشنا می شوند. پس از آن، بازدید کنندگان به چاپخانه خبرجنوب واقع در شهرک صنعتی شیراز می روند و از نزدیک روشهای مختلف لیتوگرافی و چاپ در این چاپخانه را می بینند.

خبرجنوب، روزنامه ای با 55 هزار نسخه شمارگان
همچنین واحدی پور درباره روزنامه خبر جنوب گفت: روزنامه خبر جنوب 35 سال است که بدون تعطیلی منتشر شده و تنها روزنامه کشور است که به مدت 17 سال و با تیراژ 25 تا 28 هزار نسخه در تعطیلات نوروز منتشر می‌شود.

به گفته او این روزنامه انتشار خود را با پنج هزار نسخه آغاز کرده و در حال حاضر با تیراژ بین 50 تا 55 هزار نسخه منتشر می‌شود، از زمانی که قیمت روزنامه به 700 تومان رسیده تیراژ حدود 10 تا 15 هزار نسخه کمتر شده است. فروش روزنامه به صورت پیش‌فروش یک هفته‌ای در کیوسک‌های مطبوعاتی است و هیچ برگشتی ندارد و اگر هم 10 هزار نسخه به تیراژ اضافه شود باز هم برگشتی نخواهد داشت.

واحدی پور همچنین در جمع خبرنگاران عضو انجمن خبرنگاران حوزه رسانه گفت: "خبر جنوب نخستین روزنامه‌ای بود خبر آزادی خرمشهر را منتشر کرد و در حال حاضر در 48 تا 56 صفحه چاپ می‌شود و قیمت تمام شده آن برای ما بین 800 تا 900 تومان است و انتشار آن برای خبرگیری آخرین اخبار بعضاً تا ساعت 2 بامداد عقب میفتد.


انتشار مجدد "نگاه پنجشنبه" و "روزنامه بین المللی خبر" در خرداد

اتنشار هفته‌نامه‌ "نگاه پنجشنبه" که پس از 38 شماره متوقف شد، با ترکیب و نامی جدید به دکه‌های مطبوعاتی مجددا آغاز می شود.
واحدی پور همچنین درباره توقف انتشار سایر مطبوعات وابسته به بنگاه مطبوعاتی خبر گفت: در خرداد ماه آینده، هفته نامه نگاه پنجشنبه که به موضوعات ادبی اختصاص دارد با سردبیری عبدالجواد موسوی منتشر خواهد شد.
به گفته واحدپورالگوبرداری «نگاه پنجشنبه» از روی «کتاب هفته کیهان» بود‌ که به دلایلی پس از چند شماره، ناچار به توقف انتشار آن شدیم و اکنون با نامی جدید، آن را دوباره منتشر خواهیم کرد.
«نگاه پنجشنبه» هفته‌نامه‌ای بود که از اسفندماه 1390 تا دی‌ماه 1391 به سردبیری «سیدعلی میرفتاح» منتشر می‌شد.
او همچنین به خبرآنلاین گفت: بنا به مشکلات مالی، انتشار روزنامه خبر، از ابتدای امسال متوقف شده بود که تلاش می کنیم تا پایان خرداد، این روزنامه را مجددا به کیوسکهای مطبوعاتی باز گردانیم.
او همچنین درباره سایر روزنامه های این گروه گفت: «خبر ورزشی» نیز توسط این بنگاه منتشر می شود که پرتیراژترین روزنامه ورزشی ایران به شمار می‌رود که 16 سال است بدون توقف، انتشار یافته است. همچنین روزنامه بین‌المللی «توریسم» از نشریات زیرمجموعه موسسه یادشده که از 27 اسفند 92 انتشار خود را شروع کرده، در حال حاضر در کشورهای تاجیکستان، عراق، افغانستان و برخی شیخ‌نشین‌های حوزه خلیج فارس توزیع می‌شود.
نظر شما